Prosta sałatka z łososiem i rukolą – „Przez żołądek na podium”


   Taka sałatka to jeden z lepszych pomysłów na posiłek, niezależnie od pory dnia. Szybka w przygotowaniu, po jej zjedzeniu długo będziemy nasyceni (ale nie przejedzeni i ociężali!) i dostarczymy swojemu organizmowi dużo warzyw w surowej, czyli najzdrowszej postaci. Łosoś, będący jej składnikiem pozytywnie wpływa nie tylko na pracę serca i mózgu, ale też stawów!

 

Składniki (dla 1-2 osób)

3 duże garście rukoli

100 g wędzonego łososia

Ok. 250 g pomidorów koktajlowych (najlepiej typu cherry)

Ok. ¼ cytryny

Łyżka oleju z pestek winogron (opcjonalnie)

Bułka lub chleb graham

 

Przygotowanie

   Pokrój pieczywo w kostkę, ułóż na blasze i wstaw do nagrzanego do 250 stopni piekarnika na 2-3 minuty (przygotowane w ten sposób grzanki są chrupkie, ale nie twarde). Opłucz rukolę i polej ją wyciśniętym sokiem z cytryny połączonym z olejem, następnie wymieszaj. Pomidorki pokrój na połówki. Porwij łososia na drobne kawałki i ułóż wszystko na talerzu, posyp grzankami.

 

Przepisy przygotowuje Beata – autorka blogu Zmiana na dobre, miłośniczka jedzenia, które jest dobre dla zdrowia, sylwetki i kubków smakowych.