Przez żołądek na podium – Burgery mocno szpinakowe


   Podczas zimy nie jesteśmy zwolnieni z jedzenia warzyw, aczkolwiek trudno o produkty sezonowe, szeroki wybór i pełnię smaku. Dlatego aby „przemycić” do diety te sztandarowe „5 porcji” polecam  mocno szpinakowe burgery o kuszącym aromacie kotletów mielonych! Podane w atrakcyjny sposób, w towarzystwie świeżej sałaty i innych warzyw stają się świetnym pomysłem na lekki obiad lub kolację.

 

Składniki (dla 2 osób):

250 g piersi indyka

150 g szpinaku (może być mrożony, najlepiej w liściach)

Pół posiekanej cebuli

Łyżka świeżej pietruszki

1 ząbek czosnku

Olej rzepakowy.

Sól, pieprz, ostra papryka

2 bułki wieloziarniste

 

Dodatki:

Musztarda/keczup

Rukola, papryka

 

Przygotowanie:

  1. Mięso drobiowe zmiel w maszynce do mięsa lub za pomocą blendera (jeśli masz taki o dużej mocy).
  2. Rozgrzej na patelni łyżkę oleju, dodaj odrobinę wody i ok. 12 minut rozmrażaj szpinak na niewielkim ogniu.
  3. Mięso połącz z szpinakiem, cebulą, dodaj czosnek przeciśnięty przez praskę oraz pozostałe przyprawy.
  4. Na rozgrzanej patelni z łyżką oleju uformuj dwa burgery i smaż z obu stron na złoty kolor.
  5. Bułkę przekrój na pół i włóż na kilka minut do rozgrzanego do 250 stopni piekarnika.
  6. Połówki bułki posmaruj cienko musztardą lub keczupem, połóż swoją ulubioną sałatę i warzywa i burgera, nakryj drugą połówką.

Smacznego!

Uwagi: Inspiracja do przepisu pochodzi z książki „Diet Coaching” Urszuli Mijakoskiej.

 

Przepis oraz zdjęcia przygotowała dla Was Beata, – autorka blogu Zmiana na dobre, miłośniczka jedzenia, które jest dobre dla zdrowia, sylwetki i kubków smakowych.