Przez żołądek na podium – Jaglanka z morwą białą i orzechami włoskimi


DSC_1755   Niektórzy twierdzą, że świat dzieli się na tych, którzy uwielbiają owsiankę na śniadanie i tych, którzy jej nienawidzą. Ja należę do tej pierwszej grupy, ale nawet taki pyszny początek dnia może się znudzić. A wtedy warto spróbować jaglanki. Bazą do jej przygotowania jest oczywiście kasza jaglana, która raczej nie jest zbyt popularnym elementem jadłospisu wielu z nas. A szkoda, bo według dietetyków jest ona niesamowicie zdrowa – lekkostrawna, nie zawiera glutenu, za to ma bardzo rzadko występującą w produktach spożywczych krzemionkę, która wpływa korzystnie m. in. na stawy.

   Na jej smak ogromny wpływ ma sposób przygotowywania – w przeciwnym razie jest gorzką, gęstą masą. Ale gotowana na mleku i z zastosowaniem się do przepisu zawsze wychodzi przepyszna! Na uwagę zasługuje też dodatek w postaci morwy białej – jej miodowy smak idealnie komponuje się z kaszą i wpływa na stabilizację poziomu cukru we krwi. Dzięki temu mamy zapewnioną solidną dawkę energii na długi czas!

 

Składniki (na 1 porcję):

– szklanka mleka

– ¼ szklanki (55 g) kaszy jaglanej

– cynamon

– garstka suszonej morwy białej

– garstka orzechów włoskich

 

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną dokładnie płuczemy wrzątkiem, następnie dodajemy do gotującego mleka. Zmniejszamy temperaturę gotowania (u mnie – 3 stopień na 9), dodajemy cynamon i od czasu do czasu mieszamy. Gdy kasza wchłonie większość mleka, wyłączamy kuchenkę i po kilku minutach jest ona doskonała do jedzenia – miękka i kremowa, lecz nie za gęsta.

DSC_1756

Przepis oraz zdjęcia przygotowała dla Was Beata, – autorka blogu Zmiana na dobre, miłośniczka jedzenia, które jest dobre dla zdrowia, sylwetki i kubków smakowych.